Pages

Followers

Sunday 20 November 2011

:: Aku dan Bas Ekspress ::


Assalamulaikum...

entry kali ini berkaitan aku dengan bas ekspress... huhuhu.. oleh kerana cuti semester IPG dah bermula maka ramailah anak rantauan pulang ke desa tercinta.. yang duduk bandar pulang ke bandar lah ekh.. huhu.. ramai yang dah pulang ke kampung halaman masing-masing.. aku diantara student yang balik lambat untuk semester ini.. ada lagi lambat pown ada, sebab ade program ape ntah.. malas aku nak amik tahu...

balik pada cerita aku berkaitan dengan bas ekspress nie.. aku jarang balik JB maklumlah duit tarak!!.. Setahun 4 hingga 5 kali jerk aku balik itupun kalau cuti betul2 panjang baru aku balik.. kalau setakat seminggu jerk memang aku takkan balik.. sanggup duk rumah sewa sorang-sorang sebab nak jimatkan duit.. huhuhu.. benda nie dah terlalu biasa buat aku.. ececeh.. buat ayat kesian lak aku nie!! huhuhu..

balik pada cerita aku tadi (brape banyak kali balik daa!!).... aku sebanarnya tak suke naik bas ekspress nie.. sebabnyer.. aku akan SAKIT PERUT kalau naik bas ekspress nie.. hahahaha.. ntah ape penyakit lah nie kan?? tapi serius aku selalu sakit perut bile bas mulakan perjalanan.. bila dah sakit perut tuh yang problem tuh.. nak tahan perhhh.. 8 jam woo baru sampai JB giler ker nak tahan.. dah 4 ke 5 kali aku kene sakit perut masa naik bas ekspress nie..

serius nak tak nak terpakselah aku tebalkan muke pergi kat driver bas suruh die berhenti mana-mana sebab aku dah tak tahan.. ade pemandu bas yang ok.. aku gak pemandu bas yang marah.. maklumlah bas baru jerk gerak dah nak kene berhenti, kalau aku jadi pemandu bas tu pown aku angin.. tapi nak tak nak kenelah buat muke tak malu,, huk3..

aku balik esok malam pukul 10.30 malam bas aku.. aku harap kali ini aku dielakkan oleh perkara yang membengangkan aku tuh.. aku pilih waktu malam sebab waktu malam sejuk dan aku boleh tido.. mungkin dengan tidur jerk dapat mengelakkan aku dari SAKIT PERUT yang hampeh!! sekian =P

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...