Pages

Followers

Wednesday 16 November 2011

:: Aku dan Kopi ::


assalamulaikum.....

entry kali ini berkaitan aku dengan kopi.. huhuhu bunyi macam pelik.. tapi ini lah aku nak cerita kat korang semua berkaitan dengan kopi nie.. minggu exam telah tiba.. nak tak nak, mahu tak mahu, suke tak suke, aku kene menghadapi jugak exam ini.. fuhh..

aku sebenarnya seorang yang sangat malas untuk study.. sebab tu aku suke study last minit.. kebiasaannya aku akan study sewaktu lagi 3 jam nak masuk exam... fuhh,, gilerkan?? korg jgn tiru lak... jadi mesti korg terpikir macam mane siot nak study sume dalam masa 3 jam lagi.. huhuhuhu... jawapannya ialah aku mengambil suppliment tambahan.. aku bukan orang kaya nak beli vitamin C, A, B dan sebagainya.. jadi supplement yang paling murah adalah secawan kopi =)...

mesti ada di antara korg yang sakit hati sama aku biler aku keluar kenyataan ini... mesti korg tertanya2 betul ker kopi buat pandai?? betul ker kopi buat tak ngantuk?? aku minum xde pape effect pown.. nie auta nie!! hahaha.. percayalah cakap aku  kopi nie sebenarnya bagus untuk daya ingatan.. huhu.. tak percaya lagi? sat lagi aku buktikan ok!!..

pastu ada gak kenyataan yang berbaur bsuk yang mengatakan kopi nie ade caffein.. so merbahaya sebanarnya untuk kita minum.. huhuhu.. nak tanya ekh korang dah kaji secara saintifik ker kenyataan tuh?? "ala aku dah tgk dah kat internet banyak kajian cakap kopi tak bagus".. huhuhu aku nak tanya korg sape yang kaji tuh? ISRAEL ka?? hahaha.. kesian korang sebab kene LIPAT ngan ISRAEL nie.. meh aku buktikan sebanrnya kopi tuh bagus =)

Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegembaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok yahudi, mereka minum kopi, starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi ditangan mereka.

Nescaffe je yang setakat ni ada kesan negative bagi pengamalnya. Tu pun disebabkan ianya diproses menggunakan resepi orang-orang bukan islam. kopi lain kan banyak.

huhu.. kopi minuman kegemaran nabi tapi kita sering dimomok-momokkan bahawa kopi tu tak baguslah, itulah inilah.. orang YAHUDI sendiri yang keluarkan fakta kopi bahaya tapi dorang jugak yang minum kopi!! Huhuhu.. memang ada kopi yang berbahaya sebab telah dicampur bahan-bahan kimia seperti nescafe dan lain-lain lagi.. tapi kita sendiri yang berhak memilihnya!!

apalagi kawan2.. dah tahu fakta ini jom kiter minum kopi masa exam2 nie.. sure otak berputar macam gasing.. lagi satu tips yang best mase sejam lagi nak jawab exam cube minum secawan kopi.. fuhh.. sure dalam exam fokus nak menjawab naik 200%.. huhuhu SELAMAT MENJALANI PEPERIKSAAN!! =)

nyum2.. sedap nasi lemak tuh!! huhu..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...