Pages

Followers

Monday 19 December 2011

:: Aku dan Komputer ::

Assalamulaikum..

seperti yang telah dijanjikan dan diniatkan, aku akan menjadikan blog ini sebagai tutorial bagi komputer dan laptop.. tapi mungkin takdelah merangkumi semua perkara... cuma sikit-sikit aku akan buat tutorial okeyh!! mane larat nak buat semua betul tak?? hehehe..

aku akan mengupdate tutorial yang basic jerk... xdelah pro mane pown.. mungkin nanti akan ade orang yang lebih pro nak kondem penulisan aku nanti terpulanglah ler.. niat aku ikhlas nak membantu orang memahami basic mengenai komputer...

aku bukannya apa.. aku kesian tengok kat orang terutama sekali perempuan yang tak tahu pasal komputer.. sikit-sikit mahu hantar kedai baiki laptop.. dan jujur sekali aku mengatakan bahawasanya sepanjang aku pergi ke kedai komputer diorang nie banyak MENIPU!! SERIUSLY!! dan banyak yang menipu ini bangsa @#%$ .. aku tak leh nak bagitahu tapi pikir-pikir sendiri okeyh =)

sebab pengalaman aku banyak lah kedai nie sebenarnya nak untung lebih.. sebenarnya ada banyak laptop yang mempunyai warranty tapi mungkin TUAN punya laptop tak menyedari kewujudan WARRANTY tersebut atau tidak tahu berurusan dengan SERVIS CENTER laptop BRAND tersebut.. apabila hantar kedai habis semua software original korang seriusly semua akan digantikan dengan PIRATE!! kalau korang beli LAPTOP BARU.. korang akan dapat WINDOWS yang ORIGINAL!! so sebaik-baiknya elakkan dari KORANG MENGGUNAKAN YANG PIRATE!!

Pasal Hardware pulak lagi membohong KUAT!!.. macam-macam nak ditukarnya padahal benda lain yang problem.. ini semua sandiwara!! tapi aku dapat merasakan sebenarnya OWNER kedai mungkin jujur ketika berniaga.. tapi yang bangangnya mungkin pekerja KEDAI KOMPUTER itu yang banyak tak tahu pasal KOMPUTER.. so, lebih baik korang deal ngan bos kedai sebab die mesti lebih PRO dari pekerja die!!

tapi tak semua kedai yang tak jujur.. ade kedai yang jujur dalam berniaga dan aku pernah jugak jumpa.. tapi seriusly tak salah aku mengatakan lebih kurang 60% perkerja kedai KOMPUTER tak tahu sepenuhnya tentang KOMPUTER!! tapi BOS KEDAI, aku konferm pro!! =)..

so thats why aku nak buat penulisan tutorial aku kat sini supaya korang semua mungkin dapat menjimatkan duit poket korang dan menambah pengetahuan korang dalam membina masyarakat yang berteknologi tinggi.. hehehehe...

nota kaki BERUANG!! : pirates tuh bukan pirate lanun dalam movie tuh tapi maksudnya CETAK ROMPAK!!

2 comments:

Anonymous said...

ada jgk bos yg tak brp tau, serah bulat2 kt pkerja..

Tuan Muda Farhan said...

hehe dah lame tak dengar kak cantekk komen =) itu bos tak bertanggungjawab kowt.. hehehe =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...