Pages

Followers

Sunday 8 May 2011

:: Aku dan Hamster ::

Assalamualaikum...
entry kali ini aku akan menceritakan kisah hamster baru aku kat korang... huhuhu.. mase 4 hari lepas aku dah membeli 2 ekor hamster yang aku namakan tami chinchilla dan tomo chinchilla.. hahaha.. nama nak cute.. lepas tuh aku letak lah diorang ni kat dalam aquarium kat luar rumah aku.. akuarium aku tu xde penutup so aku biarkan lah terdedah macam tuh.. tami berwarna putih and tomo berwarna coklat putih.. tami lagi gemuk daripada tomo sebab die suka makan ngan tido.. tomo plak kecik sikit.. tapi hyperaktif sangat.. huhuhu..

nak jadikan cerita hari kedua aku tido lah dalam bilik aku macam biasa.. tiba2 aku bangun dah besok paginya.. aku pown dengan rasa senang hati nak lihat hamster aku.. tibe2 aku tengok tami dah takde?!! aku pown gelabah lah tahap cipan.. mane plak tami aku ni pergi.. cari2 dalam akuarium tuh tak jumpe.. samapai sekarang.. aduhai sedih betol akuh bile tami dah takde.. kesian kat tomo sorang2 dalam akuarium tuh.. lepas dah hilang tuh aku pown angkatlah tomo nak main2 ngan dia.. oleh kerana tomo nie hyperaktif tahap gaban aku terlepas dia dari tempat yang agak tinggi.. tomo terjatuh diatas batu.. masa tu aku tersentak.. sebab aku tengok tomo terbaring tak boleh jalan...

ya Allah apa aku buat nie.. aku terus amik tomo, tapi masa tu tomo tak melawan pown.. die nmpak sakit.. aku pown urut2kan kaki tomo supaya boleh gerak balik.. fuh nasib baik tomo ok lepas tuh.. tapi die dah tak macam dulu.. aku tengok tomo nie asyik duduk jek lepas jatuh haritu.. kesian tomo.. sorang2.. bukan apa.. tomo nie nakal sangat.. die slalu sepahkan dalam akuarium tuh.. tuh yang aku angkat dia... tapi lepas apa yang jadi aku biarkan jek tomo nak buat apa yang dia suka.. aku ingat nanti nak cari pengganti tami untuk dia...

tomo chinchilla

tami chinchilla =)


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...