Pages

Followers

Wednesday 18 May 2011

:: Perkara 3 Hari Lepas ::

assalamulaikum....

entry kali nie.. nak bagitahu kejadian yang berlaku sejak sabtu lepas.. fuh.... pertama sekali masa hari sabtu aku last online.. pasalnyer rumah aku kena sambar petir.. masa tuh baru nak update blog.. tup2 jerk.. BEDABOOM!! amik kau petir betul2 dekat ngan rumah aku sampai aku terasa karen kat tangan aku.. aku masa tengah nak update blog... abiz padam laptop aku.. blur warna putih jerk... aku ingat dahh rosak dah laptop aku,.. rasa mcam nak ngis pown ada.. aku tutup power dia and bukak balik.. fuh nasib baik lappy aku niyh masih berfungsi... memang aku sayang lappy aku nie sangat2.. huhuhuhu.... lepas tuh tengok modem internet dah tak menyala.. so start situlah aku tak boleh nak mengonline kan diri... huhuhu.. sedih...

hari ahad nyer aku tak tahu nak buat apa.. so... aku jejalan ngan jiji sambil study skit2.. lepak2 kat macD and bukannya makan pown.. just saje nak on9 free.. hehehe.. aku buat report kerosakan modem masa hari isnin.. masa tuh aku bengan btool ngan operator TM.. sebab dia kata aku kena berada kat rumah untuk buat aduan kerosakan sebab nak buat trobleshooting... aku pown balik lah telefon pakai enset.. telefon pakai enset kene cas rm1 operator tuh cakap... aku pown dail no TM... cakap2 ngan operator, blom sempat buat report kerosakan tup2 line terputus... pastu aku tengok kredit kat telefon terus abiz.... wow... masa tuh menyirap tahap singa kelaparan kowt..

besoknya aku telefon TM menggunakan telefon rumah kawan aku... pastu operator lain yang cakap.. awek saura lunak punya.. aku mula2 cakap ok jerk.. tp bile cakap nak buat report dia kata tak boleh aku kena call pakai enset kat uumah jugak... terus aku jadi naik meradang.. aku cakap terus tinggi.. asal tak boleh buat report kat sini.. dulu boleh jerk... aku cakap memang kasar giler.. tp nasib baik operator tuh cool jerk.. aku respect... pastu last2 booleh pown buat report... konon ikut prosedur.. puih... dia pown bagi aku report number...

dia janji dalam masa 24 jam dia nak betolkan... aku cakap jangan buat sampai saya call lagi!! okeyh esoknya technician TM pown datang rumah.. tukar modem aku kepada yang baru... and sebelom diorang blah diorang cakap dalam masa sejam dapatlah internet,,, aku pown tunggu dan tungguu... tungguu.. tungguuu.... sampai ke petang internet still tak dapat... wow.. technician nie kata sejam tapi nie dah 6 jam tunggu masih tak dapat internet... malam tuh aku dah hangin dah.. aku pergi lagi umah kawan aku untuk call TM.. tup2.. telefon angage.. telefon beberapa kali pown still tak dapat... aku menyimpan kemarahan aku untuk esok pagi...

tadi pagi aku call dengan mood yang dah tak berapa baik... tup2 dapat operator awek yang angkat... suara awek nie macam baru bangun tido plak... kesian lak nak hembus pagi2 nie.. hahaha.. kesian awek nie... aku pown mule2 cakap cool jerk.. tetiba aku naik marah sebab dia pown nak aku balik rumah untuk check line katanya.. aku cakap tak boleh sebab aku kat rumah kawan nie... dia suruh aku balik check gak.. hahaha.. aku pown naik darah lah.. macam biasa lah.. pastu awek yang suara bangun tido nie pown panas telinga kena sound ngan aku... dia panggil dia nyer technician... nizam namanya.. aku baru jerk nak hembus mamat niyh.. tengok2 dia cakap okeyh kami akan hantar technician secepat mungkin untuk selesaikan masalah en farhan....

dan akhirnya kes selesai!!! perh.. dekat 5 hari baru settle.. SUNGGUH TAK EFISYEN LANGSUNG TM!!!

serius aku dah muak dengan perangai kakitangan TM.. dorang suka lepas tangan.. pihak TM salahkan tehcnician... technician salahkan pihak TM.. yang jadi mangsa?? PELANGGAN !!!...

Nasihat aku kalau korang ade masalah dengan TM korang sound jerk.. baru korang dapat layanan 1ST CLASS!!! okeyh.. dah tuh jerk aku nak merapu =) bye2....

inikah awek yang suara nyer baru bangun tido?? hehehe

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...