Pages

Followers

Monday, 9 May 2011

:: Aku Keseraman ::

Assalamulaikum..

kisah kali nie agak seram sikit nak cerita... mula-mula macam malaz nak cerita tapi aku akan ceritakan jugak supaya boleh dijadikan pengajaran kat adik-adik junior tempat aku belajar... macam kebiasaan budak IPG IPOH ni akan diarahkan tinggal di luar oleh pihak pengurusan.. biasalah asrama dah penuh ngan budak baru, so kenalah keluar and bagi ruang kat dorang untuk tinggal dalam asrama (hehehe budak kecik lagi)....

ok nak jadikan cerita aku pown pindah kat umah baru kat taman maju. aku duduk empat orang jek mula-mula tu.. aku, ijat, zaa ngan azizee.. tapi sekarang dah tinggal bertiga sebab ijat dah keluar.. ok mula-mula duduk dalam rumah ni takde rasa apa-apa.. tenang jek.. maklumlah rumah baru.. tapi lepas 2 bulan duduk kat sini, kami sering dikacau.. dan yang paling teruk kene kacau adalah AKU!! 

tabiat aku dengan ijat adalah sering tidur lewat sebab kiteorang suke maen game sampai pagi.. oleh kerana kegilaan aku tersebut aku sering diganggu di tengah malam.. so ade lah beberapa kejadian yang menimpa kat aku sampai aku jadi seram, walaupun aku nie jenis pemberani (cewah bangga diri plak)

Kisah Pertama
pada malam tu ada pertandingan bola antara apa lawan apa ntah aku tak ingat.. so aku masa tu tengah duk sembang ngan buah hati aku kat telefon.. masa tuh dalam pukul 12.30.. ijat member aku keluar ngan chang pergi tengok bola, die ajak aku ngan zaa tengok sekali.. aku cakap pergi dulu nanti kiteorang datang.. azizee plak masa tuh blom balik lagi sebab mesyuarat JPP tak silap aku.. lepas zaa bermain game PES dia, dia ajak aku pergi tengok bola.. aku dengan rasa malaznya cakap " ko pergilah dulu, aku tak pergi kowt, malaz" sebenarnya aku nak borak panjang dengan buah hati aku.. so zaa pown blah macam tuh jerk.. tinggal lah aku sesorang kat rumah.. sedang aku rancak berborak tiba-tiba aku dengar ada orang nangis kat belakang rumah kiteorang.. mula-mula aku buat bodoh jerk sebab dalam hati aku cakap " nie mesti anak jiran aku yang nangis" aku pown teruslah berborak panjang dengan aweks aku.. tapi tiba-tiba aku rasa laen macam dengar bunyi orang nangis tuh.. sebabnya yang nangis tu bukan suara budak tapi suara perempuan dewasa yang sedang menangis...

huhuhu aku mula rasa tak sedap hati.. tiba-tiba aku rasa meremang bulu tengkok.. aku nie jenis pemberani so aku biarlah lantaklah malaz nak pkir.. tapi tiba-tiba aku dengar suara nangis tu dengan jelas dah lah rumah senyap sunyi sebab aku sorang.. aku tiba-tiba jadi terkesima pasal suara nangis tuh DATANG DARI BELAKANG RUMAH AKU!! (blakang bilik aku).. aku cuak sebenarnya.. aku terus tutup pintu depan yang ternganga luas, aku masuk dalam bilik aku dan terus borak dengan buah hati aku.. masa tu aku sebenarnya dah tak fokus pada buah hati aku tapi aku fokus pada suara tangisan misteri tuh.. yelah cuba korang pikir logik.. dah lah suara perempuan dewasa nangis tengah memalam.. sayup-sayup kedengaran.. pastu bunyi datang dari blakang rumah aku.. mcam mana aku tak gigil.. hahahahaa... aku pown terus amati bunyi tu sampaii hilang.. lebih kurang 10 minit tangisan tu kedengaran.... nada tangisan tu sama jek sepanjang 10 minit tu.. so dalam pemikiran aku nie bukan manusia yang nangis, tetapi HANTU!!

aku bengang gak sebenarnya sebab aku yang kene kacau, nanti aku ceritakan korang kisah yang lain plak.. alamak lupa pulak aku nak cerita.. masa bunyi nangis tu, aku duduk dalam bilik aku, dalam bilik aku pulak ade speakaer untuk laptop.. pastu masa sebelum tangis tu kedengaran spekear aku tuh bunyi berdengung.. aku pun cabut lah dia punya cabel dari laptop.. tapi bunyi berdengung tuh masih ada.. aku pown cabut plak dia matikan suis sebab rasa lain macam.. 

nak jadikan cerita kelmarin Azizee tidur macam biasa kat ruang tamu.. lepas tu dia tersedar pagi tuh sebelum azan subuh.. (nie azizee cerita kat aku kelmarin) dia duduk dalam keadaan mamai.. tiba-tiba dia terdengar bunyi tangisan yang sama macam aku dengar kat belakang rumah.. die teringt cerita yang aku pernah dengar bunyi orang nangis kat belakang rumah... lepas tuh aku tanyalah dia ciri-ciri tangisan tuh.. memang aku tak tipu sebijik macam yang aku kena... kalau korang pikir logik siapelah perempuan nangis waktu pukul 5.30 pagi?? azizee nak dapat kepastian dia masuk dalam bilik zaa... masa tuh zaa tengah layan movie.. dia pown tanyer kat zaa " oit zaa kau ada dengar bunyi apa-apa tak" jawapan yang mengejutkan dari zaa takde pown!! ko mimpi tak nie azizee?? oleh kerana GG taknak bagi zaa takut dia duduk kembali kat ruang tamu sambil amati bunyi tangisan yang jelas kedengaran.. aku masa tuh tido tak sedar diri dah hehehehe.. Azizee amati tangisan tuh sampai hilang... die agak seram and dia ceritakan aku kisah tu selepas aku bangun...

secara kesimpulannya memang sah ada benda yang tak kena blakang rumah aku.. kadang-kadang nak jerk aku jengah tengok siapa yang nangis belakang rumah aku malam-malam buta nie.. tapi................ mesti korang dah tahukan siapa yang nangis tuh?? PONTIA!@?.... so ade lagi kisah aku kena kacau kat umah nie.. nanti aku sambung part2 plak.. korang rajin-rajin lah baca blog nie yer..

so kepada junior-junior aku yang nak duduk luar tak lama lagi SILA PASTIKAN RUMAH ANDA SELAMAT UNTUK DIDUDUKI!!!! SEKIAN nanti sambung part2.......

9 comments:

✿Cik Bunge✿ said...

wow seyesly tkt...
x mau cri umh laen kew????
ce taye jiran2 umh kowg tu ane tau prasaan korg jew

Tuan Muda Farhan said...

xnak lah cari rumah laen... susah nak angkat barang pindah.. tapi kalu sy sorang yang kene xpe.. nie member sy pown kene.. dan ada lagi kisah yang sy x sempat nak cerita.. nanti sy sambung part 2 plak yer... sebab saya yang paling banyak kene kacau berbanding kawan2 saya yg lain.. huhuhu..

✿Cik Bunge✿ said...

owh...
skunk ni pon mmg dh duk luar...alhamdulillah x ad pe2 yg berlaku...mmg mse msk je umh dh wt bacaan yassin ngan classmate & lgpon umh kteowg dpn surau jew >,<

Tuan Muda Farhan said...

bgus2 =)

✿Cik Bunge✿ said...

gmbr kt ats tu umh korg kew??

Miss Shikio said...

weeeeuu~ seram...

nasib baik x penah kacau lagi, member2 je asyik cerita pasal diorg kena kacau

huhhuhuh~

Tuan Muda Farhan said...

to cik bunge..
kalau gambar tu gmbar umah kiteorang sumpah kiteorang dah cabut lari.. huhuhu.. gambar internet jek tuh.. sje nak bagi seram.. hahaha..

to miss shikio
kamu duduk rumah sewa atau rumah family?? kalo rumah family susah lah nak kene kacau.. huhuhu.. ala biasalah tuh.. hantu pown nak manje2 ngan kita gak.. so kalau kene kaco jangan cuak pulak.. hehhe =)

✿Cik Bunge✿ said...

emm patut la...
igtkn korg amek gmbr kt umh korg tu..
agak brani la kn???
>,<

Tuan Muda Farhan said...

perh kalo tuh gambar betol dah lama kami lari balik maktab.. hehehe.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...