Pages

Followers

Tuesday 10 May 2011

::Lyche Kang vs Ice Kacang ::

assalamulaikum...

entry kali nie pasal dua minuman faveret student2 macam aku.. hehehe.. antara lychekang dengan ais kacang mane satu yang korang akan pilih??? hahahaha.. kepada peminat lychekang mesti diorang akan pilih lychekang.. tapi bagi aku pulak aku akan pilih ais kacang.. huhuhuhu... mesti kalangan peminat lychekang tak puas hatikan??
hahahaha.. bagi aku sepuloh sebab kenapa korang cakap lychekang tuh best??



nie plak sebab kenapa aku cakap ais kacang tuh best.. =)

1st
ais kacang adalah diperbuat daripada air batu yang tulen (hehe ade ker air batu palsu?) lepas tuh dikisar sehingga halus dan gebu dan sungguh enak rasanya apabila ais itu bercampur dengan lidah korang.. fuh, nikmat tak terkata.. lebih-lebih lagi kalau korang dah seminggu tak minum air (hantu ker ape niyh sampai seminggu tak minum air?).

2nd
kemudian ais kacang dicampur pula dengan warna-warna kegemaran korang macam warna merah, kuning, hijau, oren dan sebagainya.. hal ini menjadikan ais kacang sangat menarik untuk dimakan dan berjaya menarik perhatian manusia sama ada kecik, besar, tua, muda.. semua akan terpikat dengan keindahan warna tersebut =) (setiap manusia ada warna kegemaran, kalau takde korang bukan manusia tapi HANTU!!)

3rd
ais kacang biasanya mempunyai inti jagung yang manis yang sangat enak.. jagung yang telah diproses di dalam tin diletakkan dan dicampurkan bersama-sama ais kacang menambahkan lagi perisa keenakan yang lemak berkrim disukai ramai =) (sedapnyer lah hai kalau jagung tu banyak.. hehehe)

4th
ais kacang kemudian diletakkan susu pekat manis untuk menambahkan kemanisannya.. fuh part nie memang sedap.. kalau boleh nak susu lebih sikit bagi pekat manis =) (senang sikit nak kena kencing manis hehehe..)

5th
kemudian ramuan-ramuan yang pelbagai seperti kacang panggang, kacang tanah, agar-agar cendol,.. dan banyak lagi dicampurkan kedalam ais kacang.. fuh konfem kekenyangan punyer.. tak payah makan nasi pown takpe!! 
(tak percaya cube try tengok.. huhuhu )

6th
akhir sekali aiskrim berperisa diletakkan di atas ice kacang (untuk ice kacang spesial) fuh part nie aku suke.. dah lah makan ice kacang ada ice cream plak tuh.. wow... so juicy =) nyum... nyum... 

inilah kenikmatan yang akan korang rasa kalau korang makan semangkuk ice kacang.. kalau lychekang??? ermm... hehehehe.. mintak peminat lychekang tolong jawabkan.... ape bestnyer minuman tersebut... andai ada orang dapat challange kesedapan ice kacang aku belanjer die makan ice kacang baik punya!! hahahaha...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...