Pages

Followers

Wednesday 25 May 2011

:: Kerana RM2 ::

ASSALAMULAIKUM........

Entry kali nie berkaitan dengan keberkatan RM2.... dan kisah ini benar-benar berlaku terhadap diri aku dan aku harap kisah ini dapat dijadikan iktibar kepada sesape yang inginkannya....

Pada Jumaat lepas aku telah pergi ke masjid untuk menunaikan solat Jumaat... macam biasalah hari Jumaat.. dengar Khutbah dan Solat berjemaah..... dan selalu aku dengar ustaz2, penceramah2 cakap hari jumaat nie banyak keberkatannya.... so balik pada cerita tadi aku sebenarnya takde duet dah dalam dompet... student yang tak dapat elaun macam aku niyh memang sengkek setiap masa.. huhuhu.. tapi takpelah...

masa hari tu, aku bawak lah duit untuk pergi masjid ingt nak makan tengahhari lepas semyg jumaat... lepas abiz selesai aku sembahyang aku relex2 jap bagi orang keluar dulu... macam biasalah buat solat sunat alang2 nak kuar lambat... lepas tuh dah line clear jerk aku pergi kat tabung masjid tuh aku pown dermalah RM2.. aku niat kan RM1 pahala untuk Ayah aku, RM1 pahala untuk Mak aku... alahai apehal lah skit sgt nie bro??? yelah dah takde duit nak wat macam mana... dermalah seikhlas yang mampu...

aku niat gaklah supaya Allah nie lipatgandakan lah rezeki aku nie... and nak jadikan cerita aku pown balik lalu membeli cokodok RM2 untuk alas perut... oleh kerana aku takde wet malam tuh aku tak makan.... esoknya pulak aku tak makan gak sebab takde duit.. sampailah ke malam... aduhai laparnya perut.... tetiba azizie housemate aku ajak pergi masjid, sebab katenyer ade ceramah best... aku pown dah lama tak pergi.. ikutkan hati nak jerk pergi makan dulu sebab lapar dari pagi tak makan.. aku pown terus pergi ker masjid untuk mendengar ceramah... solat magrib jemaah and ceramah dimulai... perut aku dah berkeroncong....

aku tak nampak muka ustaz yang bagi ceramah tuh sebab aku tak bawak cermin mata.. maklumlah rabun jauh... so aku tunduk jerk dengar sambil menahan lapar... habiz jer ceramah ade pengunguman cakap nanti lepas isyak jemput pergi belakang masjid sebab ade makan2... fuh masa tuh pikir gak dalam hati... "nie mesti kuih2 nie.. alah balun jeklah"... 

lepas sembahyang isyak aku Azizee, wan ngan Abng Rafiq pergi belakang masjid ingt nak jamu ringan2... tetapi tiba2... fuh lauk best nyer... daging kambing masak kurma.. ayam masak sambal... fuh... memang sedap sangat2... lagi sedap dari aku makan kedai.... lepas tuh buffet plak tuh.. so amiklah sekadar yang mampu makan... oleh kerana aku nie dah seharian tak makan so aku amiklah banyak bagi nak tampung perut aku yang kosong tuh.... subhanallah... nikmatnya.. Alhamdulillah... begitulah keberkatan RM2 yang aku dermakan tuh.. aku rasa kalau aku kira2 nasi aku makan kat masjid malam tuh boleh cecah RM12 rasanya... huhuhu.. daging kambing tuh... huhuhu.. dan esoknya aku dapat makan tghhari free daripada jiran aku yang buat kenduri... wow... lepas tuh isnin nyer plak Azizee belanjer makan tghhari.. 

SUBHANALLAH.. DARI RM2.. boleh berlipat kaliganda rezeki masuk.. rasanya dalam RM20 kalau aku keluar duit untuk aku makan 3 hari tuh... so mana yang baik amiklah pengajaran k.. sekadar ingin berkongsi pengalaman =)

hmm sedapnyer kalo buat cicah roti.. hehehe =)

4 comments:

Aisyah Aina said...

jangan la letak gambar...sedap tu...nanti kita kempunan tak dapat makan..haha :)

Tuan Muda Farhan said...

hehehe.. masaklah kalo sedap =)

Anonymous said...

ermm tu la, kalau kita ikhlas insya Allah Allah tolong kita..
aku pon da lama tak menderma ni..

Tuan Muda Farhan said...

mendermalah... tak rugi pown =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...